Oldalunk cookie-kat ("sütiket") használ
Ez a weboldal a felhasználói élmény javítása, valamint a zavartalan működés biztosítása érdekében sütiket (cookie-kat) használ. A sütik kikapcsolása a böngésző beállításaiban lehetséges.

Li-ION - Az akku és töltő áruház, akkuszerviz, retro computers, 3D print
Kategóriák
Li-ION - Az akku és töltő áruház, akkuszerviz, retro computers, 3D print
  • Kategóriák
    • Akkumulátor felújítás, akkupakk gyártás
    • Akkumulátorok
    • BIONX ebike rendszer
    • Töltő, tápegység, inverter, konverter
    • Elemek, tölthető elemek, töltők AA, AAA, C, D, 9V
    • Commodore 64 / 128
    • Drón akkumulátor élesztés, helyreállítás, felújítás, kiegészítők
    • 3D nyomtatott alkatrészek, kiegészítők
  • Magunkról
  • Szolgáltatásaink
  • Jó, ha tudja!
  • Akku info blog
  • Egy kis technika
  1. Akku info blog
  1. Akku info blog
Vissza

Tévhitek autó indító akkumulátorokról

Szomszéd Pista bácsi szerint száz százalék, hogy az akkumulátor a hibás? Ne hallgasson a szakikra, mi most összeszedtünk egy-két tévhitet az autó akkuk leggyakoribb hibáiról.
2015.01.01 08:07

Tévhitek autó indító akkumulátorokról

 

Tévhit #1: Nyilván rossz az akkum, nehezen forgatja a motort hidegebb reggeleken, pedig van töltés, ezt mutatja a műszerfalon lévő kialvó lámpa, ha a motor mégis beindul.
Sajnos a beépített töltésjelző csak azt mutatja, hogy a generátor forgórészén van-e gerjesztés. Azt azonban nem, hogy az állórészen képződik-e töltőáram és mekkora feszültség mellett. Ennek pontos érzékelésére vagy digitális multimétert vagy precíziós akkuőrt alkalmazhatunk. A multiméter használata menet közben körülményes. Az akkuőr és töltésellenőrző műszer viszont állandóan beépítve nem csak az akkumulátor állapotát, hanem a töltőrendszer üzem közbeni jellemzőit is biztonságosan mutatja -25oC és 85oC hőmérséklet tartományban pontosan. Ilyen kiegészítőket talál webshopunkban pl. a CTEK akkumulátorokhoz.
Tévhit #2: Ha az indítómotor csak lassan forog, akkor hibás vagy lemerült az akkumulátor.
A nyári melegben észrevehetetlen önindítóhiba a hideg beálltakor felerősödik, hiszen a nehezebben megforgatható motor mozgatásához lényegesen nagyobb indítóáram szükséges. Az önindító csapágyhibája, a bronzkefe hibája illetve az akkumulátort az indítóval összekötő vezetékek korróziója legalább olyan sűrűn felelős az indítási nehézségekért, mint maga az akkumulátor.
Tévhit #3: Ha akkumulátor csere után az motor könnyen indít, akkor az autó hibátlan
Ilyen csere után ne aludjunk addig nyugodtan, amíg nem tisztáztuk, mitől vált indítás-képtelenné az előző akkumulátor. Lehetséges, hogy a meghibásodott akku csak következménye az autó töltési vagy indítási hibájának. Szakszerű méréssel, szükség esetén javítással, lényegesen meghosszabbíthatjuk új akkumulátorunk élettartamát.

 

További kérdése van, esetleg belefutott már a "szakik" más jó tanácsába? Ossza meg velünk tapasztalatát Facebook oldalunkon!

autó indító akkumulátor bikakábel

Vissza
Bakon Zoltán E.V.

8960 Gosztola, Gosztolahegyi u. 139.

rendelesliion@gmail.com

Információk
  • Általános szerződési feltételek
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Fizetés
  • Szállítás
  • Elérhetőségek
Bakon Zoltán E.V.
  • 8960 Gosztola, Gosztolahegyi u. 139.
  • +36317899045
  • rendelesliion@gmail.com
  • facebook

  • instagram

  • facebook2

  • youtube

Webáruház készítés
  • Akkumulátor felújítás, akkupakk gyártás
  • Akkumulátorok
  • BIONX ebike rendszer
  • Töltő, tápegység, inverter, konverter
  • Elemek, tölthető elemek, töltők AA, AAA, C, D, 9V
  • Commodore 64 / 128
  • Drón akkumulátor élesztés, helyreállítás, felújítás, kiegészítők
  • 3D nyomtatott alkatrészek, kiegészítők
  • Magunkról
  • Szolgáltatásaink
  • Jó, ha tudja!
  • Akku info blog
  • Egy kis technika
Belépés
Regisztráció
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.