A kínai elektromos biciklik robogók rendszeresen olyan ólom akkukkal vannak szerelve ( x-DZM-y) amik beszerezhetősége egyre nehezebb.
Az akkuházakba viszont más akkumulátor nem fér be...
Három lehetősége van ebben az esetben.
Vagy lecseréli a komplett biciklit,
vagy átalakíttatja az akkut litium-ionosra,
vagy a szokásos jó megoldást választva, valami jó kis barkács megoldás mellett dönt.
Mi a második megoldást ajánljuk - ami bár drágább - de számos pozitív hozadékkal bír.
A felújítás után az akku súlya kb. a harmada az eredeti ólomakkunak.
Így ha kiveszi az akkut a bicikliből, különösebb erőfeszítés nélkül teheti ezt.
A kisebb cipelt súly miatt, nő a kerékpár teljesítménye, a terhelhetősége és a megtehető táv.
A Li-Ion technológiájú akkumulátor sokkal jobban bírja a ciklikus üzemet, vagyis a folyamatos feltöltést és lemerítést,
mint az eredeti ólom-savas akkumulátor.
Emiatt akár évekkel tovább üzemel!
Így már nem is olyan rossz az ár érték arány, sőt!
Az biciklit, robogót továbbra is pontosan úgy tudja használni, mint az eredeti ólom akkumulátorral.
Az átépítés árában benne van a teljes cellasor, a BMS, a csatlakozók és a töltő ára is.
Szükséges az új töltő, mert a Li-Ion akkuknak más a töltéstechnológiája, mint a savas-ólom akkumulátoroknak.
Néhány képen bemutatjuk az átépítés menetét
(a képekre kattintva pedig áruházunkban ennek az akkunak az átépítési költségéről is tájékozódhat)
Az akku, amiről szó volt...
A kiszerelt 3db 6-DZM-8 típusú 12V 8Ah kapacitású, gyakorlatilag beszerezhetetlen akkumulátorok...
Az új akkumulátor alkotói. Az akkucellák és a BMS...
Az elkészült akkupakkra már rászerelt állapotban a BMS, fóliázásra készen...
A lefóliázott komplett akkupakk bekötve a házba, behelyezés előtt...
Teljes készenlétben, az új töltővel. Ezen a képen látszik, a li-ion töltő beéptett töltőcsatlakozója is....